۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۲۲

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک؛

اربابی: این افتخار متعلق به همه داوران ایرانی است/ قضاوت‌ها مشکلی نداشت

اربابی: این افتخار متعلق به همه داوران ایرانی است/ قضاوت‌ها مشکلی نداشت

داور بین‌المللی تکواندو ایران حضور در جمع بهترین داوران جهان را افتخاری بزرگ متعلق به همه داوران ایرانی دانست و گفت: خوشبختانه داوران ایران همیشه در مسابقات بین‌المللی بهترین قضاوت‌ها را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی نظم‌ده نخستین داور بین‌المللی تکواندو ایران بود که هفت سال قبل در جریان رقابتهای جام جهانی عنوان بهترین داور مسابقات را کسب کرد و در پایان بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان شهرام اربابی توانست این عنوان را از آن خود کند.

شهرام اربابی در بازگشت به تهران در خصوص این عنوان به خبرنگار مهر گفت: رقابتهای قهرمانی جهان در سطح فنی بالایی برگزار شد و 100 داور قضاوت مسابقات را برعهده داشتند که خدا این توفیق را نصیبم کرد تا حقانیت همه داوران تکواندو ایران به اثبات برسانیم.

وی افزود: همان روز اول داورانی المپیکی را جدا کرده و در مسابقات نوبت صبح کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بیشتر در رقابتهای نیمه نهایی و نهایی بکار گرفته می‌شدند. البته در مسابقات صبح نیز در هر کوبل داوری یک داور المپیکی قرار می‌گرفت تا مشکلات کمتری ایجاد شود.

این داور بین‌المللی افزود: در چند مورد قضاوت مبارزات نیمه نهایی و در چند مورد بازی‌های نهایی به من واگذار شد و در نهایت کمیته داوران فدراسیون جهانی نام مرا در فهرست بهترین‌های این دوره قرار دارد که معتقدم این عنوان متعلق به همه داوران ایرانی است که بنده نماینده آنها در مکزیک بودم.

بهترین داوران جام بیست و یکم ، شهرام اربابی نفر اول از سمت چپ

اربابی در خصوص سطح قضاوت‌ها هم خاطرنشان کرد: رقابتهای جهانی زیر نظر مستقیم کمیته داوران برگزار شد و شاهد قضاوت‌های سطح بالایی بودیم. البته اشتباه هم وجود داشت ولی هیچ عمدی در این اشتباهات نبود، همچنین برای حذف تکواندوکار حاصی از قبل برنامه‌ریزی نشده بود.

وی در خصوص سطح فنی جام بیست و یکم هم اظهار داشت: در این دوره همه تیم‌ها با قدرت ظاهر شده بودند، تیم‌هایی مانند کوبا، مکزیک، گابن و چند کشور دیگر واقعا متحول شده به میدان آمدند اما ترکیه و آذربایجان هم تیم ضعیفی داشتند.

بهترین داور مسابقات جهانی در پایان گفت: تیم ملی تکواندو ایران نسبت به دوره قبل به طور کامل تغییر پیدا کرده بود، نفراتی که در ترکیب تیم شانس حضور در میدان جهانی را به دست آوردند، تکواندو ایرانی را به خوبی نمایش دادند و عنوان نایب قهرمانی در این دوره ارزش فراوانی برای کشورمان داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، یم ملی تکواندو ایران در پایان بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد و شهرام اربابی هم به عنوان بهترین داور مسابقات انتخاب شد.

کد خبر 2104670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha